Terapeutyczne aspekty asan. Warsztaty z Krystianem Mesjaszem 16.11.2019

DATA: 16.11.2019
CZAS: 10:00 – 15:00
INWESTYCJA: 150zł*
ZAPISY: goszkamarta@gmail.com lub sms 602-632-429 (warsztaty z Krystianem Mesjaszem + imię i nazwisko).

* zadatek w wysokości 50 zł płatny do 4.11.2019


PROGRAM:
10.00 – 12.00 – skłony do przodu
12.00 – 12.30 – przerwa
12.30 – 14:30 – terapeutyczne aspekty asan
14.30 – 15.00 – joga nidra

Skłony do przodu

 W systemie ashtanga jogi skłony do przodu to pierwszy element praktyki, który musimy przepracować. Rozciągają one tył naszego ciała od pięt, aż po czubek, głowy chociaż na początkowym etapie praktyki praca odczuwalna jest przede wszystkim w tyłach nóg i dolnych plecach. Zazwyczaj mamy mniejszą świadomość tyłu ciała niż przodu, dlatego nie zdajemy sobie sprawy z napięć jakie znajdują się w tym obszarze. Różne ustawienia nóg pozwalają usunąć napięcia z okolicy bioder, a wraz ze skłonem odprężyć plecy, co przyczynia się do odciążania kręgosłupa przy różnych codziennie wykonywanych czynnościach

W skłonach nie tylko skupiamy się na rozciąganiu taśmy tylnej naszego ciała, ale przede wszystkim na aktywizowaniu zaworów energetycznych – bandh. Ich wykorzystanie nie tylko pomaga wydłużyć kręgosłup i wyprowadzić pracę z miednicy, ale również nadać pozycji lekkości. Skłony zmuszają nas do pogłębionego wydechu i kierowania uwagi do wewnątrz. Nieświadomie wykonujemy taką pracę, gdy staramy się wycofać ze świata i zwijamy w “kłębek”. Podczas warsztatów skupimy się przede wszystkim na pracy uddyiana i mula bandhy oraz postaramy się odkryć w jaki sposób skłony wyciszają umysł. 

Terapeutyczne aspekty asan

 I serii ashtangi jogi nosi nazwę “yoga chikitsa”, czyli terapia jogą. Często nasze ciała nie są przygotowane na pełną praktykę tej serii. Mamy wiele ograniczeń fizycznych, przez co jesteśmy zmuszeni to modyfikowania asan w taki sposób, aby utrzymać zdrowotne efekty jakie przynoszą. Na tych zajęciach dowiemy się jak modyfikować asany, aby nie przeciążać ciała, a zarazem zachować sens ich wykonywania. Dowiemy się również, jakie zdrowotne i terapeutyczne korzyści przynoszą określone grupy pozycji. Na tych warsztatach otrzymacie bardzo dużo cennej wiedzy i wskazówek odnośnie tego jak zbudować własną praktykę, aby cieszyć się jogą przez długie lata. 

Yoga Nidra

Yoga nidrę opisuję się często jako metodę systematycznego wywoływania pełnego fizycznego, psychicznego i emocjonalnego relaksu. Jej praktykowanie może przyczynić się do poprawy zdrowia poprzez obniżenie napięcia i niepokoju, z którymi często współwystępują psychosomatyczne objawy związane z bólami i zawrotami głowy, bólami w klatce piersiowej, kołataniem serca, poceniem się czy bólem brzucha.Podczas dobrze przeprowadzonej sesji yoga nidry nasza uwaga odwraca się od świata zewnętrznego i kieruje do wewnątrz. Znajdujemy się w specyficznym stanie pomiędzy jawą i snem, w którym mamy dostęp do ukrytych treści własnej podświadomości. W stanie takim pojawiają się senne obrazy i emocje, przed którymi w stanie normalnego czuwania wzbraniamy się wypierając je ze świadomości. W momencie gdy uzmysłowimy je sobie przestajemy się z nimi identyfikować, dzięki czemu możemy się od nich uwolnić.

🧘‍♂️Krystian Mesjasz🧘‍♂️ jest nauczycielem ashtanga vinyasa yogi. Publikuje w magazynie „Yoga & Ayurveda” przedstawiając czytelnikom kulturę Indii i historię nowożytnej jogi. Jest również redaktorem portalu “Boso na macie” – jednego z największych portali o jodze i zdrowym stylu życia. Regularnie podróżuje do Mysore w Indiach, gdzie pod okiem Sharata Joisa pogłębia i rozwija praktykę jogi. Autoryzowany przez Instytutu KPJAYI w Mysore, Level 1.